czwartek, 15 września 2011

OBŁĘDNE BABECZKI BANANOWO-MIGDAŁOWE z CZEKOLADĄ dla alergika, bezmleczne, bezglutenowe, bezcukrowe :)

Genialne!
I proste w wykonaniu!
:)


Składniki:

2 banany
mąka ryżowa ( 2 łyżki )
Jajko (lub zastępczo skrobia kukurydziana, bądź ziemniaczana 1spora łyżka)
migdały mielone (3/4 szklanki)
proszek do pieczenia eko (1płaska łyżeczka)
ksylitol (2 łyżki płaskie) (ewentualnie stewia - dwie szczypty)
kilka szczypt cynamonu

Banany zmiksuj z mąką i jajem (lub zastępczymi mąkami) oraz ksylitolem.
Domieszaj zmielone migdały i cynamon.
Małe foremki na babeczki wysmaruj klarowanym masłem bądź innym szlachetnym tłuszczem i posyp np płatkami z amarantusa (bułka tarta bądź otręby żytnie mogą być dla "glutenowych")
Foremnki wypełnij masą, zostawiając 1 cm od gory.
Piecz w piekarniku nagrzanym do temperatury ok 170st, do tzw "szuchego patyczka".
W naszym przypadku było to 50 minut.
Polej babeczki ciemną czekoladą i posyp mielonymi migdałami.
(przepis na czekoladę bez czekolady znajdziesz tutaj
 (nie dodawaj doń kaszy by łatwiej zastygła na babeczkach oraz by osiągnąć bardziej wytrawny smak).
Smacznego!
:)



Przepis zaczerpnęłam z tej rewelacyjnej strony i oczywiście dostosowałam do naszych dietetycznych potrzeb: przepis oryginalny



:)

12 komentarzy:

  1. Przepis rewelacyjny a i smak zaskakująco przyjemny... :)) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak myślisz - czy można zastąpić migdały słonecznikiem?
    :)

    Magda

    OdpowiedzUsuń
  3. Czy mogę zastąpić mąkę ryżową,żytnią tudzież pełnoziarnistą?;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie próbowałam, nie powiem na 100% co z tego wyniknie, ale polecam wypróbować. Mąki glutenowe są łatwiejsze w obsłudze więc powinno być ok. :) Pozdrawiam! :)))

    OdpowiedzUsuń
  5. Jeeej! Babeczki są faktycznie obłędne :D Długo się przymierzałam do wypróbowania i podchodziłam do przepisu z pewnym dystansem, bo skład wydaje się zbyt superowy i doszukiwałam się haczyka ;) Ale wyszły świetne - 7 średnich babeczek, z mąką ziemniaczaną zamiast jaja. Nawet chyba cukru nie dam następnym razem, myślę, że dla mnie bananowa słodycz by wystarczyła :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  6. Witam, mam pytanie czy babeczki można upiec bez migdałów i jeśli tak, czy zmienią się proporcje pozostałych składników?

    pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  7. Migdały są tu zamiast mąki. Można je zastąpić innymi mielonymi nasionami lub orzechami. :)
    Uściski!

    :)))

    OdpowiedzUsuń
  8. zrobiłam z 1,5 porcji ciasto bananowe w małej keksówce... Boskie! Twój blog to dla mnie objawienie, od tygodnia mam dziecko na diecie bezmlecznej bezglutenowej i bezjajecznej a na dodatek bez cytrusów. I kombinuę co by tu jeść by było smaczne...

    OdpowiedzUsuń
  9. Witam, mam pytanie czy mąkę ryżową można zastąpić inną mąką? Ten blog jest świetny!!W końcu znalazłam super smakołyki dla moich dzieciaków alergików i dla mnie karmiącej alergika!!Dięki

    OdpowiedzUsuń

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.